Cvičení
v anglickém jazyce I (CAJ1)
Obsah a cíl předmětu:
rozšířit
dosavadní znalost anglického jazyka na úroveň, která by odpovídala danému
studijnímu oboru - získat znalost slovní zásoby angličtiny v oblasti studia
cestovního ruchu a další prohloubení znalostí gramatických struktur a dalších
schopností potřebných k všestrannému užívání anglického jazyka
Předpoklady: Znalost
anglického jazyka na úrovni B2 – viz Společný evropský referenční rámec pro
jazyky.
Osvojené dovednosti a vědomosti:
Student dokáže porozumět hlavním myšlenkám složitých textů týkajících se
jak konkrétních, tak abstraktních témat včetně odborně zaměřených diskusí ve
svém oboru. Umí komunikovat natolik plynule a spontánně, že může vést běžný
rozhovor s rodilými mluvčími, aniž by to představovalo zvýšené úsilí pro
kteréhokoliv účastníka interakce. Píše srozumitelné podrobné texty na širokou
škálu témat a vysvětluje své názorové stanovisko týkající se aktuálního
problému s uvedením výhod a nevýhod různých možností. Odpovídající jazykové zkoušky,
např.: Cambridge ESOL FCE, City & Guilds Communicator.
Pravidla účasti na výuce:
Docházka na cvičení je zaznamenávána a je použita pouze jako doprovodné
kritérium pro rozhodování v případě, kdy student těsně nesplňuje požadavky k
zápočtu.
Požadavky
k zápočtu:
Absolvování zápočtového testu z anglického jazyka
na min. 60% z maxima bodů. Zápočtový test lze v případě neúspěchu
opakovat. Opravný test lze psát pouze v případě, že student splnil
požadavky kladené na docházku a další relevantní úkoly.
Forma zkoušky:
Zkouška není realizována, předmět je ukončen zápočtem.
Výsledné hodnocení předmětu:
Zápočet je udělován po splnění všech výše uvedených požadavků.
Osnova:
Seznámení s náplní předmětu a požadavky na zápočet v zimním semestru;
CAE
Result, Gude Kathy,
Stephens Mary, (updated edition 2008), OUP, Student's Book
Unit 1 – What are you like?
READING:
Multiple choice
VOCABULARY:
Character adjectives
GRAMMAR:
Review of tense
LISTENING:
Multiple matching
USE OF ENGLISH
Part 3 Word formation
Part 4 Gapped sentences
Unit 2 – Customs and traditions
READING:
Gapped text
VOCABULARY:
Confused words
GRAMMAR:
Gerunds, infinitives,
relative cl.
LISTENING:
Part1 Short extracts
USE OF ENGLISH
Part1 Open cloze
Part 5 Key word
transformation
Unit 3 – Looking ahead
READING:
Part 1 Themed texts
VOCABULARY:
Phrasal verbs
GRAMMAR:
Future forms
LISTENING
Part 3 Multiple choice
USE OF ENGLISH:
Part 1 Multiple choice cloze
English
for Tourism, Odborná angličtina pro cestovní ruch,
Dagmar El-Hmoudová,(2012), Fraus
Unit 1 - Služby v cestovním ruchu (Tourism services)
New trends in
tourism services. Key words:
CTA
basic services
complementary services
Unit 5 – Kongresová turistika (Convention tourism)
Key words:
congress tourism
incentive tourism
Unit 6 - Cykloturistika (Euro-velo)
Key words:
cyclo route
signing system
Unit 7 – Agroturistika (Agro tourism)
Key words:
Restoration
Reservation
Sustainability
Revision exercises
CAE Result - Test unit 1
Unit test revising key language competences
maximum points 50
passing level 30 points
CAE Result - Test unit 2
Unit test revising key language competences
maximum points 50
passing level 30 points
CAE Result - Test unit 3
Unit test revising key language competences
maximum points 50
passing level 30 points
CAE Result - Progress Test 1, credit test
Credit test combines revising of units 1-3 CAE Result and professional
vocabulary of English for Tourism.
Test is computer based with one possible correction in case of failure.
Literatura:
1)
Povinná
CAE
Result, Gude Kathy,
Stephens Mary, (updated edition 2008), OUP, Student's Book
English
for Tourism, Odborná angličtina pro cestovní ruch, Dagmar
El-Hmoudová,(2012), Fraus
2)
Doporučená
Culture Tourism: The Partnership Between Tourism and Cultural Heritage Management - 02 edition, Robert McKercher,Hilary du Cros
, (2002) Haworth Press, Inc.Conducting Tours - 2nd edition, Marc Mancini, (1996), Delmar Publications
Wellness Tourism, Cornelia Voigt, Christof Pforr, (2012), Routledge
Managing and Marketing Tourist
Destinations, Metin Kozak, Seyhmus Baloglu, (2012), Routledge
Tourism, Climate Change and Sustainability,Vijay
Reddy, Keith Wilkes, (2012),Routledge
Informace
ke kombinované či distanční formě:
Rozsah
konzultací: 6 hodin v
průběhu semestru a 6 hodin soustředění ve zkouškovém období