Cvičení v anglickém jazyce I (CAJ1)

Obsah a cíl předmětu: rozšířit dosavadní znalost anglického jazyka na úroveň, která by odpovídala danému studijnímu oboru - získat znalost slovní zásoby angličtiny v oblasti studia cestovního ruchu a další prohloubení znalostí gramatických struktur a dalších schopností potřebných k všestrannému užívání anglického jazyka 

Předpoklady: Znalost anglického jazyka na úrovni B2 – viz Společný evropský referenční rámec pro jazyky.

Osvojené dovednosti a vědomosti: Student dokáže porozumět hlavním myšlenkám složitých textů týkajících se jak konkrétních, tak abstraktních témat včetně odborně zaměřených diskusí ve svém oboru. Umí komunikovat natolik plynule a spontánně, že může vést běžný rozhovor s rodilými mluvčími, aniž by to představovalo zvýšené úsilí pro kteréhokoliv účastníka interakce. Píše srozumitelné podrobné texty na širokou škálu témat a vysvětluje své názorové stanovisko týkající se aktuálního problému s uvedením výhod a nevýhod různých možností. Odpovídající jazykové zkoušky, např.: Cambridge ESOL FCE, City & Guilds Communicator.

Pravidla účasti na výuce: Docházka na cvičení je zaznamenávána a je použita pouze jako doprovodné kritérium pro rozhodování v případě, kdy student těsně nesplňuje požadavky k zápočtu.

Požadavky k zápočtu:

Absolvování zápočtového testu z anglického jazyka na min. 60% z maxima bodů. Zápočtový test lze v případě neúspěchu opakovat. Opravný test lze psát pouze v případě, že student splnil požadavky kladené na docházku a další relevantní úkoly.

Forma zkoušky: Zkouška není realizována, předmět je ukončen zápočtem.

Výsledné hodnocení předmětu: Zápočet je udělován po splnění všech výše uvedených požadavků.

Osnova:

     Seznámení s náplní předmětu a požadavky na zápočet v zimním semestru;

CAE Result, Gude Kathy, Stephens Mary, (updated edition 2008), OUP, Student's Book

Unit 1 – What are you like?

READING:

Multiple choice

VOCABULARY:

Character adjectives

GRAMMAR:

 Review of tense

LISTENING:

Multiple matching

USE OF ENGLISH

Part 3 Word formation

Part 4 Gapped sentences

Unit 2 – Customs and traditions

READING:

Gapped text

VOCABULARY:

Confused words

GRAMMAR:

Gerunds, infinitives, relative cl.

LISTENING:

Part1 Short extracts

USE OF ENGLISH

Part1 Open cloze

Part 5 Key word transformation  

Unit 3 – Looking ahead

READING:

Part 1 Themed texts

VOCABULARY:

Phrasal verbs

GRAMMAR:

 Future forms

LISTENING

Part 3 Multiple choice

USE OF ENGLISH:

Part 1 Multiple choice cloze

English for Tourism, Odborná angličtina pro cestovní ruch, Dagmar El-Hmoudová,(2012), Fraus

Unit 1 - Služby v cestovním ruchu (Tourism services)

New trends in tourism services. Key words:

CTA

basic services

complementary services

Unit 5 – Kongresová turistika (Convention tourism)

Key words:

congress tourism

incentive tourism

Unit 6 - Cykloturistika (Euro-velo)

Key words:

cyclo route

signing system

Unit 7 – Agroturistika (Agro tourism)

Key words:

Restoration

Reservation

Sustainability

Revision exercises

CAE Result - Test unit 1

Unit test revising key language competences

maximum points 50

passing level 30 points

CAE Result - Test unit 2

Unit test revising key language competences

maximum points 50

passing level 30 points

CAE Result - Test unit 3

Unit test revising key language competences

maximum points 50

passing level 30 points

CAE Result - Progress Test 1, credit test

Credit test combines revising of units 1-3 CAE Result and professional vocabulary of English for Tourism.

Test is computer based with one possible correction in case of failure.

Literatura:

1)     Povinná

CAE Result, Gude Kathy, Stephens Mary, (updated edition 2008), OUP, Student's Book

English for Tourism, Odborná angličtina pro cestovní ruch, Dagmar El-Hmoudová,(2012), Fraus

2)     Doporučená

Culture Tourism: The Partnership Between Tourism and Cultural Heritage Management - 02 edition, Robert McKercher,Hilary du Cros

, (2002) Haworth Press, Inc.

Conducting Tours - 2nd edition, Marc Mancini, (1996), Delmar Publications

Wellness Tourism, Cornelia Voigt, Christof Pforr, (2012), Routledge

Managing and Marketing Tourist Destinations, Metin Kozak, Seyhmus Baloglu, (2012), Routledge

Tourism, Climate Change and Sustainability,Vijay Reddy, Keith Wilkes, (2012),Routledge

 

Informace ke kombinované či distanční formě:

Rozsah konzultací: 6 hodin v průběhu semestru a 6 hodin soustředění ve zkouškovém období

Studijní opory:

a) Web CT :

 https://oliva.uhk.cz/

b) Jiné www stránky:

www.macmillanenglish.com; www.bbc.com                                                              www.insideout_elessons.htm,                                                                           www.cityandguilds.com,                                                                           www.cambridge.org/elt/resources,                                     www.youtube.com/Englishfortourism                                                                    www.longman.com/tourism

c) Server N:\ (Ukázky):

n:\UKAZKY\El-Hmoudová\CAJ1, n:\UKAZKY\Golková\KMCR1

d) Jiné zdroje:

Practice-Plus CD-ROM