Cvičení v anglickém jazyce IV (CAJ6)

Obsah a cíl předmětu: Cílem tohoto kurzu je upevnit a prohloubit znalosti studentů v oblasti problematiky odborné angličtiny specializované na cestovní ruch. Budou komparovány odlišné jazykově-kulturní oblasti, a to česká a anglosaská, podobnosti a odlišnosti v jejich vývoji. Osvojená odborná slovní zásoba bude prakticky uplatňována při studiu anglosaské literatury v oblasti turismu a rovněž při vytváření  projektů zadaných v rámci předmětu. 

Předpoklady: Úspěšné absolvování CAJ5

Osvojené dovednosti a vědomosti: Student rozumí širokému rejstříku náročných a dlouhých textů a rozpozná implicitní významy textů.Umí se plynule a pohotově vyjadřovat bez zjevného hledání výrazů, užívá jazyka pružně a efektivně pro společenské, akademické a profesní účely. Dokáže vytvořit srozumitelné, dobře uspořádané, podrobné texty na složitá témata, čímž prokazuje ovládnutí kompozičních útvarů,spojovacích výrazů a prostředků koheze.

 

Pravidla účasti na výuce: Docházka na cvičení je zaznamenávána a je použita pouze jako doprovodné kritérium pro rozhodování v případě, kdy student těsně nesplňuje požadavky k zápočtu.

 

Požadavky k zápočtu:

Absolvování opakovacího testu z probraných lekcí na min. 60% z maxima bodů. Seminární práce na téma New Trends in Modern Tourism.Opakovací test lze v případě neúspěchu opakovat v zápočtovém týdnu.

 

Forma zkoušky: Ústní power-pointová prezentace na jedno z témat New Trends in Modern Tourism. Podmínkou k prezentaci je odevzdání seminární práce.

Výsledné hodnocení předmětu: Ústní zkouška. Známka je udělována na základě úspěšného absolvování zápočtové písemné práce ,vypracované seminární práce a po splnění všech kritérií vyžadovaných při ústní prezentaci. V případě nerozhodného výsledku může zkoušející zohlednit práci na cvičeních (bonusové body).

Osnova:

A)               Objective CAE

Unit 4

Acting on instructions

Memory techniques

Instructions Use of English Modals: may, might,can, could

Prefixes and suffixes

Writing folder 2  Essays

 

Unit 5

Dear Sir or Madam

Dream jobs

Formal letters Writing and Listening

Relative clauses

Connotation -positive, negative and neutral

 

Units 1–5 Revision

 

Unit 6

Speak after the tone

Communications technology

Phone messages

Speaking Phrasal verbs

Collocations Have, do, make and take

 Paper 3 Use of English: Word formation

 

B)                Tourism 3 Upper-Intermediate

Unit 7 The impacts of tourism

Unit 8 Built attractions

Unit 9 Events management

Unit 10 Sustainable tourism

Unit 11 Social tourism

Unit 12 Tomorrow's tourism

 

Literatura:

1)      Povinná

Objective CAE Student's Book -2nd Edition ,Felicity O'Dell ,Annie Broadhead, CUP (2008)

Oxford English for Careers, Tourism 3 Upper-Intermediate, Keith Harding, Robin Walker, OUP (2009)

 

2)      Doporučená

Cambridge Grammar for CAE and Proficiency,Martin Hewings,Advanced, Proficiency,CUP (2008)
Common Mistakes at CAE... and how to avoid them, Debra Powell, CUP (2008)

Cambridge Certificate in Advanced English 1,2,3 for updated exam,Cambridge ESOL,CUP (2008)

English Idioms in Use, Michael McCarthy, Felicity O´Dell, CUP, (2003)

Informace ke kombinované či distanční formě:

Rozsah konzultací: : 12 hodin v průběhu semestru a 6 hodin soustředění ve zkouškovém období

 

Studijní opory:

a) Web CT :

 Ne

b) Jiné www stránky:

www.oup/elt/oefc

www.cambridge.org

www.britishcouncil.com

www.cityandguilds.com

c) Server N:\ (Ukázky):

n:\UKAZKY\El-Hmoudová\CAJ6

d) Jiné zdroje:

Ne