Cvičení v německém jazyce 5 (CNJ5)

Obsah a cíl předmětu:  Důraz je kladen na odbornou slovní zásobu a rozvoj jazykové kompetence v obchodním styku. Cílem předmětu je schopnost dorozumět se s německy mluvícím partnerem na odborné a obchodní téma a osvojení si základů obchodní němčiny.

Předpoklady: Úspěšné absolvování předmětu CNJ4.

Osvojené dovednosti a vědomosti: Student bude schopen prezentovat sebe i firmu, argumentovat, obhajovat stanoviska, diskutovat, vést jednání v cizím jazyce, vyjadřovat        se jazykově správně k nejrůznějším problémům oboru a to jak ústně, tak písemně.

Pravidla účasti na výuce: Docházka na cvičení je evidována. Je také doprovodným kritériem pro rozhodování v případě, kdy student těsně nesplňuje požadavky k zápočtu. Účast na cvičeních, v nichž jsou testovány znalosti studentů nebo na cvičeních, která byla studentovi určena jako termín prezentace jeho projektu, je povinná. Termíny takových cvičení budou studentům oznámeny v úvodní hodině cvičení.

Požadavky k zápočtu:

1.      Úspěšné absolvování opakovacího testu na min. 50 bodů.

2.      Vypracování projektu na určené téma a jeho prezentace v PP v předem stanoveném termínu.

3.      Aktivní účast na cvičeních.

4.      Vytvoření slovníčku odborných výrazů.

5.      Průběžné vypracování esejí a zadaných ústních nebo písemných úkolů.  Za tyto aktivity může student získat bonusové body pro případ těsného nesplnění opakovacího testu. 

6.      Překlad odborného textu z němčiny do češtiny.    

Opakovací test lze v případě neúspěchu opakovat ve zkouškovém období.

 

 

 

Forma zkoušky: Zkouška není realizována, předmět je ukončen zápočtem.

Výsledné hodnocení předmětu: Zápočet je udělován po splnění všech výše uvedených požadavků.

Osnova:

1. Eine neue Mitarbeiterin. Abwicklung eines vereinbarten Geschäftes und        Anbahnung eines weiteren Geschäftes.

2.  Liefertermine.

3.  Kompensationsgeschäft.

4.  Preis- und Absatzsituation auf dem Markt.

5.  Sonderausstellungen.

6.  Vertretung.

7.  Preisänderungen.

8.  Versicherungsmöglichkeiten.

  9.   Lizenzvergabe.

  10. Reklamation. Telefongespräche.

  11. Wirtschaftliche Zusammenarbeit.

  12. Test der Kenntnisse.

 

 

 

Literatura:

1)      Povinná

Kettnerová D., Tesařová, L.: Němčina pro komerční praxi,  2006 a další vydání.

 

2)      Doporučená

Conlin C.: Unternehmen DeutschLehrbuchNeubearbeitung, Scientia, 2006.

Wiseman Christa : Unternehmen DeutschArbeitsheftNeubearbeitung, Klett  2007.

Lévy-Hillerich Dorothea: Kommunikation im Tourismus, Goethe-Institut, 2008.

Schuch Elke : Business Deutsch, Grada Publishing, 2006.

G.Nicolas, M. Sprenger: Wirtschaft - auf Deutsch, 2000.

Zeitschrift Markt.

odborný tisk německy mluvících zemí

 

 

Informace ke kombinované či distanční formě:

Rozsah konzultací: 6 hodin v průběhu semestru a 6 hodin soustředění ve zkouškovém období.

Studijní opory:

a) Web CT:

 NE

b) Jiné www stránky:

NE

c) Server N:\ (Ukázky):

N:\UKAZKY\Zezulova\CNJ5

d) Jiné zdroje:

NE