Cvičení v německém jazyce 6 (CNJ6)

Obsah a cíl předmětu: Důraz je kladen na odbornou slovní zásobu a rozvoj jazykové kompetence v obchodním styku. Cílem předmětu je schopnost dorozumět se s německy mluvícím partnerem na odborné a obchodní téma a osvojení si základů obchodní korespondence. Součástí jazykové výuky je také výuka k samostatnosti, kreativitě a týmové práci.

Předpoklady: Úspěšné absolvování předmětu CNJ5.

Osvojené dovednosti a vědomosti: Student si osvojí slovní zásobu potřebnou k písemné komunikaci se zahraničním partnerem, naučí se výrazové prostředky typické pro obchodní dopisy, bude schopen propagovat sebe i firmu, argumentovat, obhajovat stanoviska, adekvátně a jazykově správně reagovat na problémy související se studovaným oborem.

Pravidla účasti na výuce: Docházka na cvičení je evidována. Je také doprovodným kritériem pro rozhodování v případě, kdy student těsně nesplňuje požadavky k zápočtu. Účast na cvičeních, v nichž jsou testovány znalosti studentů nebo na cvičeních, která byla studentovi určena jako termín prezentace jeho projektu, je povinná. Termíny takových cvičení budou studentům oznámeny v úvodní hodině cvičení.

Požadavky k zápočtu:

1.      Vypracování projektu na určené téma a jeho prezentace v PP v předem stanoveném termínu.

2.      Aktivní účast na cvičeních.

3.      Vytvoření slovníčku odborných výrazů.

4.      Průběžné vypracování esejí a zadaných ústních nebo písemných úkolů.  Za tyto aktivity může student získat bonusové body pro případ těsného nesplnění zkouškového testu.

5.      Vypracování obchodních dopisů k probíraným tématům.       

 

Forma zkoušky: Úspěšné absolvování písemného testu z učiva obou semestrů a dosažení min. 50 bodů. Tento test student vypracuje během 90 minut. Zkouškový test lze  v případě neúspěchu opakovat ve zkouškovém období.

Výsledné hodnocení předmětu: Známka je udělována za vypracované úkoly písemného testu. V případě nerozhodného výsledku může zkoušející zohlednit práci na cvičeních (bonusové body).

Osnova:

1. Die äu3ere Form eines Geschäftsbriefes.

2. Anfrage.

3. Beantwortung von Anfragen, Währungsbezeichnungen.

4. Kaufvertrag.

5. Angebot.

6. Beantwortung von Angeboten (Bestellung, Ablehnung des Angebotes, Widerruf der Bestellung).

7. Auftragsbestätigung, Begleitdokumente.

8. Ausführung des Auftrages (Versandanzeige, Lieferverzug).

9. Vertragsstörungen (Reklamation, Mahnung).

10. Schriftverkehr mit dem Vertreter einer Firma.

11. Zusammenfassung.

12. Abschlusstest.

 

Literatura:

1)      Povinná

Kettnerová D., Tesařová, L.: Němčina pro komerční praxi,  2006 a další vydání.

 

 

2)      Doporučená

Conlin C.: Unternehmen DeutschLehrbuchNeubearbeitung, Scientia, 2006.

Wiseman Christa : Unternehmen DeutschArbeitsheftNeubearbeitung, Klett  2007.

Lévy-Hillerich Dorothea: Kommunikation im Tourismus, Goethe-Institut, 2008.

Schuch Elke : Business Deutsch, Grada Publishing, 2006.

G.Nicolas, M. Sprenger: Wirtschaft - auf Deutsch, 2000.

Zeitschrift Markt.

odborný tisk německy mluvících zemí

 

 

 

 

Informace ke kombinované či distanční formě:

Rozsah konzultací: 6 hodin v průběhu semestru a 6 hodin soustředění ve zkouškovém období.

Studijní opory:

a) Web CT:

 NE

b) Jiné www stránky:

NE

c) Server N:\ (Ukázky):

N:\UKAZKY\Zezulova\CNJ6

d) Jiné zdroje:

NE