Dějiny kultury pro cestovní ruch (DKCR
I)
Obsah a cíl předmětu: Seminář vychází
z předpokladu základní orientace v historických událostech Evropy a
českých zemí. Navazuje na širší orientaci v čase a prostoru a rozvíjí
vztah ke kulturním hodnotám.
Předpoklady: Předpokladem je základní
přehled o historickém vývoji našich zemí v evropském kontextu a schopnost
rozšiřovat poznání o kulturním a uměleckém odkazu, včetně tradic a odlišností
kulturního vývoje v jednotlivých zemích.
Osvojené dovednosti a vědomosti: Student se naučí se
hledat a srovnávat inspirační zdroje pro umělecké vyjádření v dobovém
kontextu. Rozvine schopnosti rozeznávat symboliku uměleckých děl a jejich
poselství. Rozvine asociační schopnosti pro vnímání uměleckého odkazu
v dané době a prostoru. Najde souvislosti se společenským klimatem a
výtvarným jazykem dané doby.
Pravidla účasti na výuce: Alespoň 80 % aktivní
účasti na seminářích.
Požadavky k zápočtu:
Vytvoření vlastní prezentace ke zvolenému tématu na
základě nabídky. Student zvládne reagovat a slovně komentovat předložené úkoly
či obrazové reprodukce ze studijních zadání na Serveru N:\Ukázky.
Forma zkoušky: předmět nemá předepsanou
zkoušku.
Výsledné hodnocení předmětu: zápočet.
Osnova:
Literatura:
1) Povinná
Gombrich,
E.H. : Příběh umění, Odeon 1990,1998, 2002
Mráz,Bohumír :
Dějiny výtvarné kultury I. – II.,Idea Servis,1995, 2005
Koch, Wilfried : Evropská architektura, Ikar
,první vydání 1998 (viz další)
Pijoan, Joan a kol. : Dějiny
umění, díl 1 – 4, Odeon, první vydání 1981 a další…)
Rusková,Dagmar : Přehled evropských dějin, kultury a umění, Gaudeamus, 2009
2) Doporučená
Stevenson, Neil : Architektura, Knižní klub, 2003
Debicki, Favre, Grünewald,Pimentel : Dějiny umění, Argo
2001
Beckettová, Wendy : Toulky světem
malířství, Fortuna Print, 1996 ( viz další )
Rozsah konzultací: v konzultační formě viz jiný vyučující Studijní opory:
a) Web CT : Ne/Připravuje se/ |
b) Jiné www stránky: Stránky pro podporu výuky – přednášky, zadání prací, seznamy dalších zdrojů |
c) Server N:\ (Ukázky): HERA / sw/
UKÁZKY , RUSKOVÁ , DK1, DK2 – přehledy, cvičení a PP |
d) Jiné zdroje: individuální
konzultace pro studenty Erasmus a Sokrates,
případně další |