Management neziskového sektoru (KMA)
Obsah a cíl předmětu: Význam a poslání neziskových organizací, jejich legislativa, management a marketing, metodika produkční práce.
Předpoklady: Základní vědomosti z mikroekonomie, teorie managementu, sociologie, psychologie a historie. Hluboký zájem studentů o danou problematiku.
Osvojené dovednosti a vědomosti: osvojí si tvořivé managerské schopnosti, především v oblasti neziskového sektoru, získá dovednosti pro tvorbu projektů, organizování, práci s lidským faktorem, pro finanční zabezpečení a získávání zdrojů volnočasovým projektům.
Pravidla účasti na výuce: 80 % účasti na přednáškách
Požadavky k zápočtu: není zápočet
Forma zkoušky: písemný test a ústní zkouška
Výsledné hodnocení předmětu: Podle sumy vědomostí
Osnova:
Místní kultura a místní identita, kulturní politika, vztah kultury a ekonomiky. Občanská společnost, specifika tzv. třetího (neziskového) sektoru. Typologie a legislativa neziskových organizací, řízení neziskových subjektů, lidské zdroje, práce s dobrovolníky. Zacházení s finančními prostředky, získávání zdrojů, fundraising, metody a nástroje fundraisingu, Nástroje ekonomiky a řízení. Marketing neziskových organizací, vnější chování organizace, public relation. Modelování projektů a vyváření jejich konceptů, povaha práce producenta, ekonomické, technické a organizační zajištění projektu, organizace zdrojů, praktická aplikace fundraisingových aktivit. Právní a daňové zajištění projektů.
Literatura:
1) Povinná: Občanský sektor (Marek Skovajsa a kol. Portál, 2010), Organizace neziskového sektoru (J. Rektořík, Ekopress 2001 a další vydání)
2) Doporučená: Moderní nezisková organizace (Marcela Hroncová, Ateliér vzdělávání, o.p.s., 2010), Úspěšná nezisková organizace (Šedivý, Medlíková, Grada, 2009), Terminologie neziskového sektoru (H. Kizáková, ICN 1996), Fundraising (H. Marková, Brontosaurus 1996), Řízení neziskových organizací (Plamínek, a kol., Nadace Lotos,1996), Průvodce neziskovým právem (Deverová, Pajac, Petrlíková ad., ICN 1996), Marketing kulturního dědictví a umění (R. Johnová, Grada 2008), Marketingová komunikace (M. Foret, Masarykova Univerzita Brno 1997), Event marketing (Petr Šindler, Grada 2003), Umělecký management v podnikatelském stylu (Giep Hagoort, Kant 2009), Strategické plánování v umění (Michael M. Kaiser, Institut umění Praha, 2009), Management umění (ed. Marta Smolíková, VŠUP Praha 2008), Kreativní management pro divadlo (J. Dvořák, Pražská scéna 2004), Event marketing (Petr Šindler, Grada 2003), Marketing management (Peter Kotler, Victoria Publishing, Praha, 1992 a další vydání)
Rozsah konzultací: 2x 6 hodin prezenční výuky
Studijní opory:
a) Web CT : ne. |
b) Jiné www stránky: www.neziskovky.cz, www.icn.cz |
c) Server N:\ (Ukázky): Gregar KMA |
d) Jiné zdroje:
|