Předmět :  ANA1  - Animace atraktivit v CR 1                                             3.r. / 5.s.           1 / 2

 

 

Garant předmětu :   Mgr. Alexandr Gregar                                             datum aktualizace: 1. 9. 2005

 

Počet kreditů :  2                                                                                        

 

Předpoklady :

Základní vědomosti z mikroekonomie, teorie managementu, sociologie, psychologie a historie. Hluboký zájem studentů o danou problematiku.

 

Cíl předmětu :

Rozvinutí tvořivých manažerských schopností, získání dovednosti pro projektování, organizování aktivit, jejich finanční zabezpečení a získávání zdrojů.Praktická aplikace mezioborových souvislostí pří strategickém plánování a rozhodování.

 

Obsah předmětu :

1.       Nástroje strategického plánování

2.       Formulace mise (hlavního smyslu projektu) a vize (žádoucího cílového stavu)

3.       Analýza vnitřního a vnějšího prostředí

4.       SWOT analýza

5.       Definice strategických oblastí a záměrů

6.       Formulace dílčích cílů

7.       Zpracování akčních plánů

8.       Volba hodnotících kritérií a monitoring

9.       Realizace akčního plánu a jejich adaptace

10.   Časové harmonogramy

11.   Personální a organizační zabezpečení

12.   Rozpočty

 

Způsob ukončení předmětu :

Zápočet

 

Doporučená literatura :

Rektořík, Jaroslav a kol.: Organizace neziskového sektoru, EKOPRESS, Praha 2001

Plamínek, Jiří a kol.: Řízení neziskových organizací, Nadace Lotos, Praha1996

Debbasch, Charlie - Bourdon, Jacques: Neziskové organizace, Victoria publishing, Praha 1995

Marková, Helena: Fundraising, Brontosaurus, 1996

Ledvinová, Jana - Pešta, Karel: Základy fundraisingu, ICN, Praha 1996

Norton, Michael: Praktický průvodce fundraisingem pro neziskové organizace, Nadace VIA  2003

Kizáková, Hana: Terminologie neziskového sektoru, ICN, Praha 1997

Škarabelová, Simona: Když se řekne nezisková organizace, ESF Masarykovy univerzity, Brno 2002

Dobrovolníci v neziskových organizacích, ICN 2001

Funkce lokální kultury v inovaci životního stylu, studie, Katedra teorie kultury, FF UK Praha 1955

Mareš, Svatopluk: Základy managementu, Gaudeamus, Hradec Králové 2001

Loukotka, Jiří: Manažer a management, Albra 1966

Foret, Miroslav: Marketingová komunikace, ESF Masarykovy univerzity, Brno 1997

Foretovi, V. a M.: Komunikující město, ESF Masarykovy univerzity, Brno 1996

Janečková, Lidmila - Vaštíková, Miroslava: Marketing města a obcí, Grada, Praha 1999

Ali, Moi: Public relations, praktický průvodce pro neziskové organizace, Nadace VIA, 2003

Macáková, Libuše a kol.: Mikroekonomie, VŠE, Praha 1994

Kotler, P. : Marketing management, Victoria publishing, Praha 1992

McCormick, M.H.: Co vás nenaučí na Harwardu, Prostor, Praha 1992

Fischel, Max a kol.: Rozpravy o řízení, Naše vojsko, Praha 1996

 

Časopisy: Grantis, měsíčník pro neziskový sektor, ICN Praha, icn@icn.cz

www: www.neziskovy.cz; www.icn.cz; www.ecn.cz