Subject :  ANA1  - Animation of attractions in the travel and tourism industry 1                                                                                                                                                                                3.r. / 5.s.           1 / 2

 

 

Referee of the subject :   Mgr. Alexandr Gregar                                                       update : 1/9/2005

 

Credits :  2                                                                                       

 

Expectations:

Basic knowledges from the subjects of microeconomics, theory of  management, sociology, psychology and history. Deep interest of students in exist problems.

 

Aim of the subject :

Development of creative manager abilities, to gain skills for designing, organizing of activities, their financial safeguard and obtaining of sources. Practical application of connections between branches at strategic planning and organizing.

 

Subject matter :

1.       Instruments of strategic planning.

2.       Formulation of the mission (main purpose of the project) and vision ( of desirable final state ).

3.       Analysis of inner and outer surrounding.

4.       SWOT analysis.

5.       Definition of strategic areas and intentions.

6.       Formulation of partial aims.

7.       Working of operational plans.

8.       Choice of evaluative criteria and monitoring.

9.       Realization of operational plan and its adaptation.

10.   Time schedules.

11.   Personal and organizing safeguard.

12.   Budgets.

 

Finalization:

Credit

 

Recommended literature :

Rektořík, Jaroslav a kol.: Organizace neziskového sektoru, EKOPRESS, Praha 2001

Plamínek, Jiří a kol.: Řízení neziskových organizací, Nadace Lotos, Praha1996

Debbasch, Charlie - Bourdon, Jacques: Neziskové organizace, Victoria publishing, Praha 1995

Marková, Helena: Fundraising, Brontosaurus, 1996

Ledvinová, Jana - Pešta, Karel: Základy fundraisingu, ICN, Praha 1996

Norton, Michael: Praktický průvodce fundraisingem pro neziskové organizace, Nadace VIA  2003

Kizáková, Hana: Terminologie neziskového sektoru, ICN, Praha 1997

Škarabelová, Simona: Když se řekne nezisková organizace, ESF Masarykovy univerzity, Brno 2002

Dobrovolníci v neziskových organizacích, ICN 2001

Funkce lokální kultury v inovaci životního stylu, studie, Katedra teorie kultury, FF UK Praha 1955

Mareš, Svatopluk: Základy managementu, Gaudeamus, Hradec Králové 2001

Loukotka, Jiří: Manažer a management, Albra 1966

Foret, Miroslav: Marketingová komunikace, ESF Masarykovy univerzity, Brno 1997

Foretovi, V. a M.: Komunikující město, ESF Masarykovy univerzity, Brno 1996

Janečková, Lidmila - Vaštíková, Miroslava: Marketing města a obcí, Grada, Praha 1999

Ali, Moi: Public relations, praktický průvodce pro neziskové organizace, Nadace VIA, 2003

Macáková, Libuše a kol.: Mikroekonomie, VŠE, Praha 1994

Kotler, P. : Marketing management, Victoria publishing, Praha 1992

McCormick, M.H.: Co vás nenaučí na Harwardu, Prostor, Praha 1992

Fischel, Max a kol.: Rozpravy o řízení, Naše vojsko, Praha 1996

 

Magazines: Grantis, měsíčník pro neziskový sektor, ICN Praha, icn@icn.cz

www: www.neziskovy.cz; www.icn.cz; www.ecn.cz