Předmět :  ANA2  - Animace atraktivit v CR 2                                               3.r. / 5.s.          0 / 2

 

 

Garant předmětu :  Mgr.  Alexandr Gregar                                            datum aktualizace : 1. 9. 2005

 

Počet kreditů :  2                                                                  

 

Předpoklady :

Základní vědomosti z mikroekonomie, teorie managementu, sociologie, psychologie a historie, absolvování a zápočet z předmětu ANA 1. Hluboký zájem studentů o danou problematiku.

 

Cíl předmětu :

Praktická aplikace dovednosti a manažerských schopností při projektování a organizování, finančním zabezpečení a získávání zdrojů pro projekt s uplatněním mezioborových souvislostí pří strategickém plánování a rozhodování.

 

Obsah předmětu :

Zpracování projektu na základě zadání

-          zpracování analýzy vnitřního a vnějšího prostředí, SWOT analýza

-          definování záměrů a cílů, konkretizace vize

-          zpracování realizačního plánu

-          zpracování logických rámců

-          zpracování rozpočtu

-          stanovení hodnotících kritérií a monitoring

-          adaptace vize

Aplikace grantových zdrojů (Programy  EU, domácí agentury)

Komunikace s grantovými agenturami

 

Způsob ukončení předmětu :

zápočet

účast min. 80%, zpracování projektu a jeho obhajoba

 

Doporučená literatura :

Rektořík, Jaroslav a kol.: Organizace neziskového sektoru, EKOPRESS, Praha 2001

Plamínek, Jiří a kol.: Řízení neziskových organizací, Nadace Lotos, Praha1996

Debbasch, Charlie - Bourdon, Jacques: Neziskové organizace, Victoria publishing, Praha 1995

Marková, Helena: Fundraising, Brontosaurus, 1996

Ledvinová, Jana - Pešta, Karel: Základy fundraisingu, ICN, Praha 1996

Norton, Michael: Praktický průvodce fundraisingem pro neziskové organizace, Nadace VIA  2003

Kizáková, Hana: Terminologie neziskového sektoru, ICN, Praha 1997

Škarabelová, Simona: Když se řekne nezisková organizace, ESF Masarykovy univerzity, Brno 2002

Dobrovolníci v neziskových organizacích, ICN 2001

Funkce lokální kultury v inovaci životního stylu, studie, Katedra teorie kultury, FF UK Praha 1955

Mareš, Svatopluk: Základy managementu, Gaudeamus, Hradec Králové 2001

Loukotka, Jiří: Manažer a management, Albra 1966

Foret, Miroslav: Marketingová komunikace, ESF Masarykovy univerzity, Brno 1997

Foretovi, V. a M.: Komunikující město, ESF Masarykovy univerzity, Brno 1996

Janečková, Lidmila - Vaštíková, Miroslava: Marketing města a obcí, Grada, Praha 1999

Ali, Moi: Public relations, praktický průvodce pro neziskové organizace, Nadace VIA, 2003

Macáková, Libuše a kol.: Mikroekonomie, VŠE, Praha 1994

Kotler, P. : Marketing management, Victoria publishing, Praha 1992

McCormick, M.H.: Co vás nenaučí na Harwardu, Prostor, Praha 1992

Fischel, Max a kol.: Rozpravy o řízení, Naše vojsko, Praha 1996

 

Časopisy: Grantis, měsíčník pro neziskový sektor, ICN Praha, icn@icn.cz

www: www.neziskovy.cz; www.icn.cz; www.ecn.cz