Objektové modelování II. (OMO2)

Obsah a cíl předmětu: Rozšíření analytického modelu projektu z OMO1 do návrhové podoby, dostatečné pro jeho následnou implementaci.

Předpoklady: Absolvování předmětu OMO1 a osvojené programátorské zkušenosti ve vybrané vývojové technologii (Java, .NET, apod.)

Osvojené dovednosti a vědomosti: Prohloubení znalosti v oblasti modelování, zejména využití návrhových vzorů, profilů jazyk UML, architektury MDA, atd.

Pravidla účasti na výuce: Účast je povinná a je jedním z kritérií pro udělení zápočtu. Povoleny jsou dvě neomluvené neúčasti.

Požadavky k zápočtu:

Rozpracování projektu z předmětu OMO1 do kvalitativně nové podoby. Podrobné požadavky budou stanoveny na cvičení.

Forma zkoušky: není

Výsledné hodnocení předmětu: Zápočet je udělen za kvalitu projektu a účast na cvičeních.

Osnova:

1.      Rozšíření základních diagramů UML

2.      Profily UML

3.      Principy architektury software

4.      Návrhové vzory

5.      Generování a synchronizace kódu tříd

Literatura:

1)      Povinná

Arlow, J., Neustadt, I.: UML2 a unifikovaný proces vývoje aplikací, Computer Press, Brno, 2007

2)      Doporučená

Fowler, M.: UML Destilled (third edition), Addison-Wesley, 2007

Gamma, E., Vlissides, J., Johnson, R., Helm, R.: Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software, Addison-Wesley, 1994

 

Informace ke kombinované či distanční formě:

Rozsah konzultací: není

Studijní opory:

a) Web CT :

 NE

b) Jiné www stránky:

http://edu.uhk.cz/~svoboka1/omo2.php

c) Server N:\ (Ukázky):

n:\ukazky\svoboda\omo\omo2

d) Jiné zdroje:

http://objekty.vse.cz/Objekty/Vzory-prehled, http://www.rationalrose.com/models/architectural_patterns.htm